Bateritë që po ndryshojnë të ardhmen e veturave elektrike

Bateritë që po ndryshojnë të ardhmen e veturave elektrike




Në industrinë e veturave elektrike, çdo muaj shfaqet një premtim i ri për “baterinë që do të revolucionarizojë gjithçka”. Por sa prej tyre janë realisht gati për t’u përdorur? Sipas ekspertëve të fushës, disa teknologji kanë filluar të tregojnë rezultate konkrete — ndërsa të tjerat mbeten ende në fazën e eksperimentimit.

Evelina Stoikou, eksperte e baterive në BloombergNEF, thotë se pavarësisht ritmit të shpejtë të inovacionit, tregu ka ende pengesa praktike: “Çdo përmirësim duhet të jetë i sigurt dhe ekonomikisht i qëndrueshëm përpara se të arrijë në prodhim masiv,” shpjegon ajo.

Teknologjitë që po japin rezultate

Një nga zhvillimet më të dukshme është bateria Li-Iron-Phosphate (LFP), e cila po zëvendëson përbërësit e shtrenjtë si nikeli dhe kobalti me materiale më të qëndrueshme. Kjo e bën prodhimin më të lirë dhe bateritë më të qëndrueshme, edhe pse me densitet më të ulët energjie — që do të thotë pak më pak kilometra me një karikim.

Një tjetër hap përpara është teknologjia Cell-to-Pack (C2P), e cila heq modulet e ndërmjetme dhe vendos qelizat e baterisë direkt në paketë. Ky ndryshim kursen hapësirë dhe ul koston, por paraqet sfida për sigurinë dhe mirëmbajtjen.

Ndërkohë, elektrodat me bazë silici po testohen për të zëvendësuar grafitin në anoda. Ato ofrojnë karikim më të shpejtë dhe kapacitet më të madh, por për momentin janë të ndjeshme ndaj dëmtimeve gjatë cikleve të karikimit.

Në horizont shfaqen teknologji premtuese si bateritë sodium-ion, më të lira dhe më të qëndrueshme ndaj temperaturave ekstreme, por ende me energji më të ulët. Edhe bateritë solid-state, që premtuan revolucionin e radhës, mbeten në fazën e testimeve për shkak të vështirësive në prodhim dhe kostos së lartë.

Çfarë do të thotë kjo për përdoruesit në Shqipëri

Në një treg ku automjetet elektrike janë ende të reja, çdo hap përpara në teknologjinë e baterive përkthehet në më shumë kilometra me një karikim dhe në kosto më të ulëta mirëmbajtjeje. Edhe pse teknologjitë më të avancuara si solid-state janë ende në zhvillim, përdoruesit shqiptarë mund të përfitojnë së shpejti nga versionet me LFP dhe C2P, që po bëhen standard në modelet e reja evropiane.



/ZoneX Albania – www.zonex.al