Google nën lupë: Komisioni Europian shqyrton efektet e politikës kundër spam-it
Komisioni Europian ka njoftuar nisjen e një hetimi antitrustik ndaj Google‑it, për politikën e saj të njohur si “site reputation abuse policy” dhe ndikimin që kjo ka tek botuesit dhe renditja në motorin e kërkimit.
Sipas dokumenteve të publikuara, ekzistojnë sinjale se Google po ul në mënyrë të padrejtë pozicionin e faqeve të mediave dhe përmbajtjeve që përfshijnë material të bashkëpunimit komercial me partnerë të jashtëm, një praktikë që për botuesit është një mënyrë e zakonshme për të gjeneruar të ardhura.
Google argumenton se politika synon të luftojë kontrollin e spam‑it dhe përmbajtjet mashtruese të cilat “zënë” qendrën e rezultateve të kërkimit, në dëm të fresh‑ësisë dhe besueshmërisë së informacionit. “Hetimi i sotëm … është i paqartë dhe mund të dëmtojë miliona përdorues europianë”, tha Pandu Nayak, shkencëtari kryesor i Google Search, në një postim në blog.
Por autoritetet europiane thonë të kundërtën: sipas tyre, politika mund të kufizojë “trajtimin e barabartë, të arsyeshëm dhe jo‑diskriminues” të botuesve sipas rregullave të Digital Markets Act, duke penguar mënyrat e ligjshme të monetizimit të përmbajtjes online.
Nëse zbulohet shkelje sistematike, Google mund të përballet me gjobë deri në 10 % të të ardhurave globale vjetore dhe me masa të tjera si ndalimi i blerjeve ose shndërrimi i ndërmarrjes.
Ky hetim vjen në një kohë ndërkohë kur media tradicionale në Evropë përballet me ulje të të ardhurave, rritje të ndikimit të inteligjencës artificiale dhe sfida të tjera si “zero‑click searches” – ku përdoruesit marrin përgjigje direkt nga Google pa vizituar faqet. Për botuesit, humbja e ndërveprimit do të thotë edhe humbje e të ardhurave.
Nëse tregohet se Google ka favorizuar përmbajtjen e vet ose ka shtypur nisëm të tjera përmes algoritmit, ky rast mund të përbëjë një precedent i madh për regullimin e platformave të mëdha digjitale — dhe për mënyrën si botuesit ndërveprojnë me motorin e kërkimit.
/ZoneX Albania – www.zonex.al